Welkom bij Citta-Forum.NL.
+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20
    Dat is geen vraag op mijn antwoord.
    Ingeschreven
    Jul 2008

Standaard Blauw / Geel kenteken???

Hoi,

Even een vraag over het keuren cq kleur van het kenteken.

Wanneer krijg je een blauw en wanneer krijg je een geel kenteken?
    Ik kwam zojuist namelijk op marktplaats een citta met een geel kenteken tegen.
    Heeft dit te maken met het frame nummer,type goedkeuringsnummer of kun je hier zelf om vragen?
    Als dit met het framenummer of type goedkeurings nummer te maken heeft hoe zien deze nummers er dan uit?

Volgens mij heerst er zoiezo veel onduidelijkheid wat betreft framenummers, typegoedkeurings nummers.
    Linksvoor en rechtsvoor op het balhoofd staan 2 nummers en onder het zadel op het frame staat 1 nummer geslagen (onder gilera eco) + een sticker.

Alvast bedankt voor het beantwoorden!
    Easy Rider

Op naar de 3000
    Ingeschreven
    Aug 2008

Standaard

Heeft officieel met het vermogen te maken (snor/brom). Citta met geel kenteken lijkt mij onmogelijk aangezien je een snor niet mag opvoeren tot brommer....

Grtz

Standaard

Geel of blauw kenteken bepaald of iets een brom- of een snorfiets is. Voor een snorfiets gelden andere wettelijke bepalingen dan voor een bromfiets. Het is wel mogelijk dat een citta een geel kenteken heeft, dan is die gekeurd als bromfiets.

Je kunt hier dus zelf om vragen. Het frame nr of type goedkeurings nr heeft hierop volgens mij geen invloed.
    - Polini SpeedEngine, Polini Gietijzer 46 mm -
    - Dell'Orto 15/15 @ 73, Poelie 65 -
    - Simonini Calibrata -
    - Top: Onbekend -

Op naar de 3000
    Ingeschreven
    Aug 2008

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wausie
    Geel of blauw kenteken bepaald of iets een brom- of een snorfiets is. Voor een snorfiets gelden andere wettelijke bepalingen dan voor een bromfiets. Het is wel mogelijk dat een citta een geel kenteken heeft, dan is die gekeurd als bromfiets.

Je kunt hier dus zelf om vragen. Het frame nr of type goedkeurings nr heeft hierop volgens mij geen invloed.
    Maar een Citta Gilera is uitgebracht als snorfiets. Aangezien je volgens de wet een snorfiets niet mag opvoeren kan een Citta Gilera theoretisch gezien niet als bromfiets gekeurd worden (toch?). Misschien was het gele plaatje wel een oud verzekeringsplaatje.

Grtz

Dat is geen vraag op mijn antwoord.
    Ingeschreven
    Jul 2008

Standaard

Ik heb zojuist het volgende gevonden op http://forum.infopolitie.nl/ :

Als er een S bijstaat dan betekent het inderdaad dat het een snorfiets is, want alles wat met een B, A, L, K of P begint is een bromfiets. Overigens weten wij de plek voor een Puch echt niet zo uit ons hoofd.
    Easy Rider

Standaard

ik wou mijn citta ook keuren als snorfiets maar nu hab ik
    frame met bromfietskenteken (geen blauw)
    en nu iets wat ik niet wist op ja blok zit ook een nummer
    c 1m deze is voor een snor brommer
    en c 2m dat is voor een bromfiets
    het nummer op het frame weet niet hoe dat precies zit maar weet wel dat als je een blok voor een bromfiets heb een een frame voor snor heb (en of andersom) dat je maar beter je afspraak afken zeggen want dan kom je er niet door
    het weekend 65cc op de citta hoop ik moet eenkeld nog andere carb

'Cause Destruction is near...
    Ingeschreven
    Jun 2008

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justme
    Maar een Citta Gilera is uitgebracht als snorfiets. Aangezien je volgens de wet een snorfiets niet mag opvoeren kan een Citta Gilera theoretisch gezien niet als bromfiets gekeurd worden (toch?). Misschien was het gele plaatje wel een oud verzekeringsplaatje.

Grtz
    Er zijn ook brom uitvoeringen, maar die zijn nauwelijks verkocht itt de snor versies Ze zijn schaars
    Vragen? PM! | Citta-Forum op Facebook | BMW 3-Serie (e36) 318i 1997 lpg-g3 | Peugeot Vivacity (stadscruisertje)

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Standaard

Ik zag hier laatst een brom citta rijden, dat zag er echt niet uit met helm
    46mm Pinasco - Polini Speed Engine (Elek)
    13mm Dellortho @ Malossi Filter @ 72
    Simonini Calibrata of Leo Handmade-- Tuned Bromkrukas
    Polini Speed Control @ 5.6g - Gele Drukveer - 1:10.5 vertanding
    Topspeed: ---Under construction---

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2008

Standaard

ik vind het ook best zonde om je citta als brom te laten keuren. als snor zal hij veel meer waard zijn als je hem verkoopt
    43mmDR
    12mm kickcarters
    12/12 @60, Malossi filter
    citypower
    Top:46km/h @gps

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2009

Standaard

ik weet er niet zoveel van af.. Maar mijn oma heeft dus een Gilera citta ( die ik volgende maand van haar krijg voor mn 16e verjaardag ) Die heeft afgelopen jaar haar gele kentekenplaatje MOETEN LATEN vervangen door een blauw. Dit is sinds een paar jaar veranderd. Dat kostte haar 40 euro en dat moet iedereen, dus als je een snorfiets (gilera citta) ziet mer een GEEL kenteken mag je er officieel niet op rijden omdat het sinds een paar jaar veranderd is!

Mvg.
    .:: 50cc std. ::. ~ Perso ~
    std. carters ~~
    10/7 @ 40 std. filter ~
    Pouli 80 ~ City Power ~

: (43 km/h Auto-Teller) ~

Forum Rechten