PDA

Bekijk Volledige Versie : het grote "Kleine vragen" topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38

bazzie_citta
14-12-11, 14:48
na 3 x los getrilt te zijn. is er een manier om je voetsteuntjes beter vast te maken. op je trapas?

xDanielftw
14-12-11, 16:03
Loctite gebruiken?
Trapas eruit halen en een stuk draadeind erdoor doen zodat je meer ruimte hebt voor de steuntjes om er beter op te schuiven?

bazzie_citta
14-12-11, 17:20
ja da had ik eerst maar da werkte ook niet, loctite weet ik niet of ik hem ooit weer los krijg
ik zat te denken aan:
een gaatje boren op je trapas en daar klein beetje draadeind in, en dan iets langer boutje?
is dat iets??

Lastpak
14-12-11, 19:25
je ziet vaak dat ze er een bout lukraak indraaien en dan trekt je tandwiel krom.
als je een klein gaatje boort en een spacer/draadbusje tussen het tandwiel en brug zet met daar een bout in is het verholpen.
of je moet mazzel hebben en een kapotte kicktrapas/kicktrapas hebben:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QG4J67D3-D.jpg
zoals je ziet kan ik heel makkelijk een bout in het uitstekende gedeelte draaien waar een gat zit.
maar ik denk niet dat je zoiets hebt.

Dennis120506
14-12-11, 23:10
Als je voor een citta een uitlaat zoekt, en je kunt alleen uit een Si versie of een Ciao versie kan kiezen welke kun je dan het beste nemen??

Lastpak
14-12-11, 23:41
ligt er aan welke brug je hebt.
bij een citta brug passen ciao uitlaten beter en bij een si brug si uitlaten natuurlijk.
je hebt ook bravo uitlaten, deze passen perfect op een citta(zelfde brug natuurlijk). maar die zie je niet veel.

Sjimmie
15-12-11, 17:52
ja da had ik eerst maar da werkte ook niet, loctite weet ik niet of ik hem ooit weer los krijg
ik zat te denken aan:
een gaatje boren op je trapas en daar klein beetje draadeind in, en dan iets langer boutje?
is dat iets??

Loctite 243 (blauw) kun je altijd nog los krijgen, Loctite 270 (groen) krijg je niet meer los, behalve als je hem goed warm stookt.
243 moet goed zijn, die kan die trillingen wel aan ;)

DirkS2Citta
15-12-11, 22:08
Koppelings ring hoe moet die er ook al weer in grote kant tegen koppeling aan of kleine kant tegen koppeling aan?

portlock
15-12-11, 22:09
Die opstaande rand richting de koppeling, niet andersom, anders krijg je hem er nooit meer uit.

Dennis120506
16-12-11, 19:33
ik heb nu dit luchtfilter en soms last van water in het filter.

http://i226.photobucket.com/albums/dd142/DennisPetersen/filter.jpg

Nu zag ik het originele ''witte'' filter, zal dit beter helpen????

http://i226.photobucket.com/albums/dd142/DennisPetersen/3191luchtfiltercittastd.jpg

Of word het toch ff een spatlapje maken?? (vind het zelf niet zo mooi staan, maar als het niet anders kan... het is altijd beter dan stil staan met de citta XD )

Suppreme Smoke
16-12-11, 20:10
Spat lap is zo gemaakt hoor! Kijk maar even bij de How-to's.

xDanielftw
16-12-11, 20:22
spatlapje maken is super handig kijk maar even bij de how to winterklaar maken

Dennis120506
16-12-11, 20:32
ja ik weet het... maar vind het niet zo mooi staan, en dacht dat dat witte filter ook een oplossing zou kunnen zijn........en was benieuwd of er iemand ervaring mee had.

Suppreme Smoke
16-12-11, 20:47
Ik heb nu een standaard blok, en ik heb nu een getuned carter gekocht en wil ik een 65cc DR kopen. Maar kan ik de krukas zo overzetten of is dit niet aan te raden vanwege de snelheid van het nieuwe blok?

schaduw
16-12-11, 21:53
Dat is JUIST aan te raden :P

STD kruk is lekker sterk je kan m eventueel bijveilen zie how to

blackcitta
16-12-11, 21:59
ja ik weet het... maar vind het niet zo mooi staan, en dacht dat dat witte filter ook een oplossing zou kunnen zijn........en was benieuwd of er iemand ervaring mee had.

http://forum.cittafreaks.nl/showthread.php?9187-Citta-Spatlap-achterkant-wiel

Lastpak
16-12-11, 22:38
wie kan mij vertellen hoeveel olie ik in een citta binnenpoot moet gieten?
ik neem aan via het bovenste gat als de poot rechtop staat?

Dennis120506
16-12-11, 23:09
ff dat boutje waar oil opstaat eruit draaien.
Aan de bovenkant de olie er in gooien tot het uit het gaatje loopt en dan boutje er weer in en de boel weer in elkaar zetten.

Lastpak
16-12-11, 23:11
ja ik heb het al gevonden.
gewoon de poot op de grond leggen en dat boutje aan de zijkant eruit draaien en volgooien met olie tot het overloopt.

Dennis120506
16-12-11, 23:49
op de grond leggen????? volgens mij gewoon rechtop houden..... of zit ik er nu naast.........

linkje waar je het gevonden?

Lastpak
16-12-11, 23:58
gewoon even googelen, heb de link zo even niet.
jij bedoelt op dat bovenste gat waar je die bout in draait via je balhoofd.
ik bedoel dat boutje aan de zijkant op je voorpoot zelf.

Dennis120506
17-12-11, 00:14
nee ik bedoel ook dat kleine boutje op de zijkant van de poot staat olio op.
ik ga eens ff zoeken op the interwebzzzz


EDIT en ik vond dit:


boutje aan de zijkant van de vorkpoot eruit draaien,
olie erin gieten tot het eruit loopt (met brommer recht staand)
wel even kijken of de binnenpoot niet voor het gaatje zit, anders komt de olie gelijk al naar buiten gepist :P

de hoeveelheid olie is bij een citta trouwens niet van zo heel groot belang.
dit komt omdat het een olie GESMEERDE voorvork is

als je een olie gedempte vork hebt moet je wel goed zorgen voor de hoeveelheid en type olie

ChrisNL
17-12-11, 09:17
inderdaad gewoon rechtop houden totdat de olie uit de vulopening komt, dit is voldoende.

Citta-fer
17-12-11, 13:26
ik heb je al verteld dat die er niet zijn. grootste wat je kan krijgen is een snaar voor een 94mm poelie.

Oke, welke snaar heb ik dan nodig bij poelie 95?

Dennis120506
17-12-11, 16:33
na het slechte stationair lopen en rijden maar eens mijn tank gaan spoelen.......

Nu heb ik voorzichtig de benzinekraan verwijderd maar nu is het filtertje op het einde toch in de tank blijven zitten........

Hoe erg is dit?? of is het gewoon een nieuw kraantje bestellen en die er in druken en gaan!

DirkS2Citta
17-12-11, 17:31
nieuwe er in en gaan :P haha

DirkS2Citta
17-12-11, 17:32
de soort ringen in de achterbrug voor het trapas kun je die bestellen? en hoe heten die? of misschien een link van JMPB?

Dirk

Dennis120506
17-12-11, 20:30
de soort ringen in de achterbrug voor het trapas kun je die bestellen? en hoe heten die? of misschien een link van JMPB?

Dirk

denk dat je deze zoekt http://www.jmpbonderdelen.nl/citta/framedelen/diverse-framedelen/trapasbus-nylon-p-st.html

DirkS2Citta
17-12-11, 21:34
ja ik denk dat die het zijn BEDANKT!:D

Dennis120506
18-12-11, 11:33
welke goede uitlaten passen (ipv de citypower) al je de middenbok wilt laten zitten?

schaduw
18-12-11, 15:14
PromaCC , Ninja usine , leo krul eeeuh volgens mij nog wel veel meer hoor

spenkie
18-12-11, 15:27
Hoe weer ik welke poelie ik heb?
Is het gewoon de doorsnede van de poelie?
Mijn poelie heeft een doorsnede van 6cm, heb ik dan een poelie 60?

Lastpak
18-12-11, 15:40
ja .

Dennis120506
18-12-11, 18:43
PromaCC , Ninja usine , leo krul eeeuh volgens mij nog wel veel meer hoor

Usine kan ik begrijpen, maar een Leo krul weet je dat wel zeker......

schaduw
18-12-11, 19:20
ja hoor heb t zelf ook altijd gehad met bok rijd momenteel met Usine en heb ook proma liggen werkt allemaal prima

AFCA
18-12-11, 21:13
Krul gaat niet passen met een bok standaard, heb mijnde onder men si brug weg moeten flexen.. :P

Joey
18-12-11, 22:39
raar, mijne pasde wel gewoon?

AFCA
19-12-11, 08:49
heb je een foto ervan, hoe je hem hebt zitten?

Eggie
19-12-11, 14:06
Iemand een idee of ik gewoon elke passende zuigerveer op mijn 43mm malossi zuiger kan gebruiken? Zuigerveren zijn beide kapot maar heb alleen scooterzaken in de buurt dus kan ik gewoon met mijn zuiger/cilinder naar de zaak gaan en zuigerveren halen?

Lastpak
19-12-11, 14:31
nee dat kan niet eggie, elke zuiger heeft vrijwel andere zuigerveren.
zo heb je zuigers met L veer, zuigers met omsluitende veren en zuigers met om-armende veren.
zo noem ik ze altijd, maar in het echt zijn daar combinaties voor, zoals 1B.
komt erop neer dat het dus niet zo maar kan.

ik heb denk ik wel mazzel voor je, ik heb gloednieuwe malossi zuigerveren liggen die ik ooit verkeerd gekocht had.
bij interesse pm!

Eggie
19-12-11, 15:35
@lastpak

Bedankt voor je reactie! Ik weet dat de slotjes verschillend zijn, maar als de zuigerveren passen zou het toch moeten werken? Ik heb ze zsm nodig dus ik probeer eerst even in Enschede te kijken, dan laat ik je wel weten of ik jouwes nog nodig heb!

Lastpak
19-12-11, 16:00
geen probleem man.
als ze passen, maar dat zal nog wel eens moeilijk zijn om die te vinden.
ik hoor het wel!

Eggie
19-12-11, 17:05
@lastpak je hebt pm hoor haha!

CITTALOVER?
19-12-11, 18:41
nu lees ik zoveel verschillende dingen en nu klopt mijn theorie toch er is geen citta het zelfde
en er loopt geen citta het zelfde
als je er 10 op rij zet met de zelfde opzet lopen ze allemaal anders

ronald boekel
19-12-11, 18:54
Ik heb:
cilinder orgineel
city power
10mm inlaat
12-10
orginele filter
en pouli 80.
Als ik nu een orginele varioset erop zet ga ik dan evenhard en harder trekken of lever ik top snelheid in?

Eggie
20-12-11, 13:19
@ronaldboekel

Je trekt sowieso harder op maar gaat wel degelijk topsnelheid inleveren.
Als je een race voorvario neemt zoals een polini of malossi gaat je topsnelheid wel weer iets omhoog t.o.v. een standaard voorvario.

Citta-fer
20-12-11, 16:54
1140/1150 is die goed voor poelie 95 si?

Eggie
22-12-11, 18:31
Ik heb een vraagje, heb eindelijk mijn 43mm malossi eronder en lopend (zuiger nu wel goed om).

Hij start gewoon goed enzo, maar heb nog niet durven rijden.

Zodra ik mijn decompressie hendel los laat komt er een tik uit mijn blok. Dit is erg raar want als ik hem in houdt hoor je gewoon de normale compressie en dus geen tik.

Wat voor tik zou dit kunnen zijn? Ik zat eerst aan mijn cilinderkop te denken, maar dan zou die dit toch ook moeten doen als je je decompressie gewoon niet in hebt?


Gr Ewoud

DirkS2Citta
23-12-11, 21:48
hallo,

ff vraagje kan iemand uitleggen wat de volgorde is van de lagers,ringetjes van het kroonstuk?
hoe het frame op het kroonstuk zit zeg maar?

Dirk

Citta-fer
27-12-11, 23:00
1140 1150 std si snaar staat veel te strak onder poelie 95. Hoe kan dat? en ja het blok stat al zo goed als naar achter

Sjimmie
29-12-11, 21:30
Als ik m'n Citta wil starten duurt het even, vaak krijg ik knallen/ploffen uit m'n uitlaat. Wat kan dit zijn, waar kan het aan liggen?

Snipes
01-01-12, 12:43
Ontsteking, cp's.

Lastpak
01-01-12, 14:52
oftewel je cp's afstellen. je hebt nu een onregelmatige ontsteking.

Sjimmie
01-01-12, 15:44
Oh ja, vergeten te zeggen. Heb elektronische ontsteking.

Lastpak
01-01-12, 18:22
dat kan ook :+.
zit alles goed op zijn plaats? spie nog heel? goede massa? kabelbreuken? nieuwe bougie is ook fijn.

Lieszje
03-01-12, 18:24
Mijn brommer doet het opeens niet meer.
Wat kan dit zijn?
Mijn blokje was helemaal gedaan door iemand van het vespa-forum en hij liep goed, cp's zijn ook nog niet zo lang geleden vervangen.
Ik heb er denk zo'n 40 km mee gereden en toen viel hij uit en nu wilt hij dus niet meer aan..
Bougie ga ik morgen waarschijnlijk even naar kijken, maar denk niet dat dit het is..

Lastpak
03-01-12, 18:43
dit is waarschijnlijk je ontsteking.
stel je cp's opnieuw af op .45mm.
controleer ook of je een sterke vonk hebt.

Lieszje
03-01-12, 20:36
Is dat moeilijk de cp's afstellen? :')
Heb niet zoveel verstand ervan :P

DirkS2Citta
03-01-12, 21:58
je haalt gewoon het rubbertje van je vliegwiel zie je 2 dingetjes zitten met ruimte tussen.
daat doe je ff je voelermaat in op 0.45 en weer vast en je cp zijn afgestelt:D

DirkS2Citta
11-01-12, 21:03
Hallo,
het bevestigen van het harley beugel doe je die 2 beugels dan binnen of buiten van de schokbrekers??

Lastpak
11-01-12, 21:27
crap, double post:loser:.

Lastpak
11-01-12, 21:28
wijst zich vanzelf eigenlijk.
ze zitten buiten de schokbrekers.

Bram0vitz
13-01-12, 13:09
kan een leo krul op een citta met middenstandaard?
of moet je daar zij standaard voor hebben?

AFCA
13-01-12, 13:32
Past niet, in ieder geval bij mij niet maar er zijn een paar personen die beweren dat het bij hun wel past maar ik heb echt geen idee hoe ze dat ooit voor elkaar hebben gekregen :P

Bram0vitz
13-01-12, 13:34
he bedankt voor je snelle reactie!
dat wordt einde van de maand dus nieuwe standaard en uitlaat :D

harmyboy
13-01-12, 14:59
Past wel! geen probleem!

Lastpak
13-01-12, 16:27
double post :|

Lastpak
13-01-12, 16:28
inderdaad, kijk maar naar een oude foto van mijn citta:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NODBCIWY-D.jpg
dit is met citta achterbrug.

Bram0vitz
13-01-12, 16:58
kunnen bravo kappen op de citta brug dan?
wordt dat ook ff aanschaffen

AFCA
13-01-12, 20:54
Verschilt dat dan per brug? want bij mijn si brug met kickblok paste het voor geen mogelijkheid..

Bram0vitz
13-01-12, 21:13
ik zet er toch een zijstandaard op dus dat maakt niet zo veel uit

Lastpak
13-01-12, 22:57
kunnen bravo kappen op de citta brug dan?
wordt dat ook ff aanschaffen

een bravo achterbrug is hetzelfde als een citta achterbrug.

Bram0vitz
13-01-12, 23:43
heel mooi bedankt!
dus bravo kappen aanschaffen en dan zit de vario ook weer droog, als ik het goed begrijp :)

Lastpak
13-01-12, 23:52
zolang ze de uitsparring voor de achterkoppeling hebben is het helemaal goed.

Dennis120506
14-01-12, 10:47
past een ebr ciao voorvork ook op een citta????

Dennis120506
15-01-12, 15:14
past een ebr ciao voorvork ook op een citta????

Niemand ervaring hier mee, of de kennis er van???

Lastpak
15-01-12, 15:51
ik zou het niet weten.
het is belangrijk dat de pen maat hetzelfde is als bij een citta en dat de pen lang genoeg is.
je moet de lagers kunnen gebruiken van een citta, of bussen draaien als het niet past.

waarschijnlijk zul je ook nog tegen dingen aanlopen met bijvoorbeeld schroefdraad posities voor bepaalde dingen.
dus het is eigenlijk een gok die je neemt, als jij het waard vind moet je dat gewoon doen.

Dennis120506
15-01-12, 16:54
en het wiel van een citta gaat dat zonder problemen?

Lastpak
15-01-12, 17:14
dus het is eigenlijk een gok die je neemt, als jij het waard vind moet je dat gewoon doen.

kan waarschijnlijk wel maar zie citaat:9.

Eggie
16-01-12, 16:48
Ik heb even wat advies nodig omdat ik met een dilemma zit. (post even van v-c af gehaald)

Ik heb nu een elektrische speedengine met 46mm polini.
Ik heb nieuwe pakkingen gehaald omdat de koppakking niet helemaal 100% was en hij niet startte. Hierna startte hij wel en heb ik een paar keer de straat door gereden. Daarna hoorde ik een harde plof en was de pakking gescheurd zoals hier op t forum wel vaker is gebeurd(kwam ik na wat zoeken achter). Ook op ongeveer dezelfde plek.

Zonder koppakking deed hij het heel even, maar dit was daarna ook weer afgelopen.

Optie 1:
Kan ik nu gewoon een malossi cilinderkop kopen (heeft nog iemand in de buurt) en daar gewoon mee rijden? Of moet ik gewoon weer nieuwe pakkingen halen en mijn kop recht maken oid?

Optie 2:
Ik heb hier ook nog 2 malossi 43mm liggen waarvoor ik nog een setje nieuwe pakkingen heb liggen. Ook heeft de zuiger net nieuwe zuigerveren en is er met die zuigerveren nog niet gereden.
Cilinder ziet er verder oke uit, maar ik weet niet of hij startte (heb hem onder mijn oude blokje zitten, die niet aan wil)
Zal ik deze op mijn speedengine zetten? Ik vraag dit, omdat ik niet weet hoe dit zal lopen, en wat het beste is om te doen.

Het is nu gewoon een toerbrommertje met een citypower. Zowel de speedengine als mijn oude blokje zijn elektrisch.


Wie heeft een suggestie voor mij? Wat is het beste om te doen.

Gr Ewoud

(mocht dit te groot zijn voor het kleine vragen topic, zal ik er een apart topic van maken)

lightlord
16-01-12, 17:35
Ik heb dit ook eens gehad met een 80cc polini kit en toen had ik teveel compressie..ik heb toen 2 alu voetpakkingen ertussen gezet en een alu koppakking en toen liep hij prima.
Dat zou je kunnen proberen.

023citta
16-01-12, 21:04
Ik heb dus het zelfde probleem met me Malossi 80, ligt ook maar in de kast niks te doen.
Al 4 of 5 keer pakking vervangen.
En me kop zat goed vast.

Lastpak
16-01-12, 21:13
dan lijkt het me geen gek plan om de kop en cilinderpakkings vlak licht te vlakken.

Eggie
16-01-12, 22:33
Ik heb nu mijn kopje licht gevlakt. Stukje schuurpapier (600) op een badkamertegel geplakt. Ik heb hem daarna nog licht opgepoetst met zo'n zacht opzetstukje voor de dremel. De oude pakking was niet zo kapot als mijn nieuwe, dus ga die eerst even proberen met heel klein beetje vloeibare pakking.

Anders nieuw kopje? Of snel de malossi cilinder over zetten? Ik weet namelijk niet hoe dat rijdt.

Lastpak
16-01-12, 23:08
het zou eigenlijk niet eens een heel groot probleem moeten zijn.
maar je hebt flink compressie met die 46 polini, en die 46 pakkingen zijn zo dun op bepaalde punten.
daar kun je niks aan doen.

mocht het weer gebeuren en je bent klaar met die cilinder zet je de malossi er gewoon op;).

Eggie
17-01-12, 23:04
Kopje zit er weer op. Hij start nu wel weer gewoon. Maar als je iets meer gas geeft gaat hij heel hard ploffen. Echt raar en het lijkt alsof het bij de cilinder/kop weg komt.

Snap er niks meer van

Lastpak
18-01-12, 00:07
draai hem dan nog maar wat steviger aan.
je kan ook 2 koppakingen proberen.

DirkS2Citta
20-01-12, 00:16
moet ik veranderen van sproeier als ik van leo krul naar proma cc ga????
en als ik mijn citta start lijkt het wel of ie weg wil terwijl ik helemaal geen gas geef? cp's??
groetjes

schaduw
20-01-12, 11:19
Stationairschroef eerder... wat is je verdere setup?

DirkS2Citta
21-01-12, 00:19
Setup is nu:
Std carters
13/13 Malossi filter
Leo krul(waar Proma cc onder komt)
Poelie 70/Groene trekveertjes.
Nu sproeier 56 maar voor de proma cc wat zal dan mijn sproeier maat zijn?

AFCA
21-01-12, 14:43
Past een Leo handmade uitlaat in combinatie met een sibrug en kickblok?

iron-cross-citta
21-01-12, 16:55
hallo

ik heb het idee dat mijn vertandingsdeksel lekt. dus ik zou graag een nieuwe willen kopen met pakking enzo zodat t weer in orde is maar bij jmpb kan ik die niet vinden. het gaat oop de deksel waar de achteras ook in zit.

kan iemand mij vertellen waar ik em vandaan kan halen?

gr iron-cross-citta

Lastpak
21-01-12, 17:10
@afca, nee past niet. dan kun je hem niet aankicken.

@iron-cross-citta, met deksel bedoelt men normaal ook daadwerkelijk de deksel die op de naaf zit.
maar je zegt waar de achteras in gaat, dat is weer de "kast" zelf, dus dat is wat verwarrend.

die deksel zul je waarschijnlijk niet vinden, ik heb toevallig nog een gloednieuwe liggen.
maar dat doe ik wel via pm.

iron-cross-citta
21-01-12, 20:54
ja ik bedoelde eigenlijk de deksel waar de achteras achter zit.

Bram0vitz
22-01-12, 21:53
ik zoek een leuke uitlaat voor mijn setup(zie handtekening)
ik heb nu een citypower.
het liefste eentje die niet zoveel geluid produceerd

menigen graag?

AFCA
25-01-12, 17:11
Hey,
Ik was net ff met men citta bezig, en nu had ik hem aangetrapt alleen bleef hij heel slecht stationair lopen..
Kan dat komen dat ie lange tijd stil heeft gestaan en de benzine deels is verdampt en de olie niet? want hij rookte echt als een gek..
En heeft het invloed als ik me demper van de uitlaat had?

xDanielftw
25-01-12, 19:18
Demper heeft wel invloed met tegendruk maar met stationair heeft dat niet zoveel invloed.
Je moet er even nieuwe schone benzine in gooien.
Als je dat niet wilt, met die dure benzine prijzen:
Moet je hem rustig warm draaien en lekker een stukje blazen.
Maar het beste is even nieuwe benzine erin en even de sproeier schoon maken.

AFCA
25-01-12, 20:07
Maar klopt het dat de benzine in de tank kan verdampen en de olie groten deels achterblijft?

Daver
25-01-12, 20:16
Maar klopt het dat de benzine in de tank kan verdampen en de olie groten deels achterblijft?

Als je citta lang genoeg stil staat kan dat inderdaad

AFCA
25-01-12, 20:36
Ook in een dichte sjerrycan?
Want heb daar ook al 1 op 50 mengsmering inzitten.

Citta 0321
25-01-12, 22:21
he forumleden,

ik heb een citta met een si achterbrug, nu ben ik van plan om morgen een Proma Circuit (http://www.jmpbonderdelen.nl/review/product/list/id/1726/category/51/)te bestellen op jmpb.
maar past deze gewoon op de achterbrug of moet dan ophangpunten omlassen enzo

khoor het wel
citta 0321

Lastpak
25-01-12, 22:44
past gewoon, zeer goede uitlaat overigens.
die demper die daar bij zit schijnt wel een teringherrie te maken.

Citta 0321
25-01-12, 23:09
@Lastpak Dat is mooi zit nu met een standaard uitlaat te klooien

AFCA
26-01-12, 09:24
Is dat de originele proma cc? waar proma nog in de uitlaat gekerfd (of hoe je dat ook noemt) staat?

Lastpak
26-01-12, 15:14
nee, zij hebben de productie mallen van proma overgenomen maar er staat geen proma in de uitlaat.

ronald boekel
27-01-12, 08:03
Past een homoet uitlaat ook met een middenstandaard? zonder problemen?

D-Gijs
27-01-12, 22:13
Is het kleine carter van het CP blok hetzelfde als die van een elektronisch blok ?

Bram0vitz
27-01-12, 22:14
@rondald boekel kijk eens blijkbaar past het:
http://img848.imageshack.us/img848/8549/fotop.jpg

even voor de goede orde, dit is niet mijn citta.
maar van JosW van Vespa-ciao.nl

Citta 0321
28-01-12, 11:33
he,
kan iemand mij vertellen welke sproeier ik nodig heb?
mijn setup:
polini SE
80cc malossi
13/13 met malossifilter
proma circuit
65mm poelie

groeten citta 0321

-RobinvS-
28-01-12, 12:25
Ik zou beginnen met 72

Citta 0321
28-01-12, 12:33
oke daar zat ik zelf ook al aan te denken

Suppreme Smoke
30-01-12, 13:37
Is het een citta/ ciao kwaal dat de gasschuif bij koud weer soms omhoog blijft staan? Of is de spanning van mijn veer niet meer zoals het was?

Lastpak
30-01-12, 13:49
dat is niet de bedoeling.
wat je kan doen, je kabel beter afstellen maar het beste is nog een laag vet over de binnenkabel smeren.
hierdoor blijft hij niet haken etc..

Suppreme Smoke
30-01-12, 14:27
Ik denk dat het niet zo zeer de kabel is, maar meer de schuif zelf. Net weer even uit elkaar gehaald en nu doet hij het weer lekker. Misschien binnenkort een nieuwe carb halen;)

Lastpak
30-01-12, 14:40
niet aan gedacht maar inderdaad, vuil bij de gasschuif had het ook kunnen veroorzaken.

AFCA
30-01-12, 14:47
Bedoel je dat hefboom gevalletje aan de carb? want daar had ik eerst ook last van dat die vast bleef zitten en je hem met de hand terug moest drukken..
Ik heb toen even dat ding los gehaald en de plek maar die blijft vast zitten even ontvet en wat opgeschuurd.

Bram0vitz
31-01-12, 15:01
ff vraagje, hoe vervang je de middenbok?
net een nieuwe gehaald want de ouwe was krom.

beter safe dan sorry dus toch maar ff vragen

Lastpak
31-01-12, 15:11
staat onder de how-to's!

link:
http://forum.cittafreaks.nl/showthread.php?9233-How-To-Middenstandaard-bokstandaard-monteren

Suppreme Smoke
31-01-12, 15:52
Nu zit hij wÚÚr vast die schuif! Toch echt maar even een oplossing bedenken want anders ben ik elke avond bezig met de carb uit elkaar te halen.....

Achja, op een gegeven moment word je er wel handig in;)

AFCA
31-01-12, 16:21
Gaat dat hefboompje waar het uiteinde van je kabel aan vast zit wel weer omlaag?

Bram0vitz
31-01-12, 18:49
is er ook een how to voor monteren van een leo krul?
lukt echt voor geen meter zo

Lastpak
31-01-12, 18:51
hoezo niet? is behoorlijk zelf uitleggend om eerlijk te zijn.

Bram0vitz
31-01-12, 18:56
er zit een beugel in de weg en deze wil ook voor geen meter meewerken.
de voorste beugel naast de uitlaatpoort opening

Lastpak
31-01-12, 19:01
die moet je op je onderste blokbout bevestigen.
kijk maar:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NJVGUPJC-D.jpg

Bram0vitz
31-01-12, 19:05
ja zover was ik ook al,maar het past gewoon niet bij mij.
normale citta brug,maar kan die beugel er niet tussen krijgen op een of andere manier

Lastpak
31-01-12, 19:12
probeer hem dan tussen het blok en de brug te monteren ipv er buiten.
zo hoort het eigenlijk ook.

anders zul je het een beetje moeten forceren, het mag eigenlijk helemaal geen probleem zijn:9.

Bram0vitz
31-01-12, 19:19
ok beugeltje zit goed nu maar nu wilt ie niet op de uitlaatpoort :/

Lastpak
31-01-12, 19:20
blokbouten losdraaien en een beetje heen en weer bewegen totdat je de uitlaat in een vloeiende beweging eronder kan hangen.
is inderdaad even wennen met een leo krul.

Bram0vitz
31-01-12, 19:24
prima ga ik eens proberen

Suppreme Smoke
31-01-12, 20:49
Gaat dat hefboompje waar het uiteinde van je kabel aan vast zit wel weer omlaag?

Bedoel je dan in de carb of bij de gashendel?

Bram0vitz
01-02-12, 08:44
ok, uitlaat gefixt.
maar nu het volgende probleem, verlichting doet het niet.
alles correct aangesloten van ontsteking tot de lampen.
ik ben niet zon electroman :/

AFCA
01-02-12, 10:29
Dit:

http://i43.tinypic.com/24ornt4.png

Die bleef bij mij altijd vastzitten, moet je even waar de pijltjes staan los draaien en alles ff glad schuren/schoonmaken..

Bram0vitz
01-02-12, 11:46
maar de gaspin is niet krom?
want dan kan ie ook blijven hangen he

AFCA
01-02-12, 12:10
maar de gaspin is niet krom?
want dan kan ie ook blijven hangen he

Hoe bedoel je? want snap niet echt wat je bedoeld.. :P
Ik weet ook niet of smoke dit probleem heeft, of dat het verder in de carb zit.

Bram0vitz
01-02-12, 12:19
de gaspin is het pinnetje wat je omhoog trekt als je je gas open draait,
dat hendeltje wat je aangaf.
de pin die daar aanvast zit is de gaspin.
die gaat de carb in

Suppreme Smoke
01-02-12, 17:43
Nee, ik heb denk ik een andere versie, die met een halve boog voor je gasdraad en die is dan verbonden met de schuif. Of ziet ik nu fout?:)

AFCA
07-02-12, 20:46
Kan ik mijn voor en achterlicht gewoon aansluiten op het gele draadje uit mijn blok? ( elektrisch blok)
Moet hem wel iets verlengen, maar hoeft er verder niks tussen ofzo?

Bram0vitz
07-02-12, 22:55
is er een stuur voor de citta die hoger is?
of moet ik er dan een van een andere brommer aftrekken?

Lastpak
07-02-12, 23:10
alle sturen passen met een 22mm maat.
uit mijn hoofd passen puch, tomos en camino sturen sowieso.

verder heb je veel universele sturen.

DirkS2Citta
09-02-12, 21:04
Net het klein carter eraf gehaald maar me krukas wil er niet uit??:O
iemand een idee?

Lastpak
09-02-12, 21:10
heb je het goed warm gestookt?
4 minuten op de lagerpassingen met de gasbrander en daarna tik je heel makkelijk je krukas eruit;).

AFCA
09-02-12, 21:10
Wil hij niet uit het kleine cartel deel of uit het grote?

DirkS2Citta
09-02-12, 21:12
uit het grote
:O

DirkS2Citta
09-02-12, 21:45
@Lastpak

wat is nou weer lagerpassing
:O

DirkS2Citta
09-02-12, 22:02
Hij Is er uit hoor!!!:D

Bram0vitz
09-02-12, 23:45
grote carter warmstoken rond de krukas, pas op dat je de keer ring niet op fikt.
dan met een 'tikje' sla je zo de krukas eruit.

AFCA
11-02-12, 17:47
Kan ik mijn voor en achterlicht gewoon aansluiten op het gele draadje uit mijn blok? ( elektrisch blok)
Moet hem wel iets verlengen, maar hoeft er verder niks tussen ofzo?
Iemand? :P

023citta
12-02-12, 12:30
@ AFCA net als bij cp blok, kan je je verlichting gewoon op dat gele kabeltje bevestigen.

AFCA
12-02-12, 12:55
Dus als je hem het kabeltje van je lamp rechtreeks op die gele aansluit brand hij altijd als de motor draait? (mits je een schakelaar op de lamp of er tussen hebt?)

023citta
12-02-12, 13:05
volgens mij zou je dat wel kunnen doen, zelf nooit geprobeerd

Suppreme Smoke
14-02-12, 10:01
Ik heb mijn gaskabel ingevet, en toen ik het wou monteren bleek dat het schroefdraad in het blokje wat in je gashendel zit helemaal weg is.

Nu is mijn vraag, kan ik dat blokje uit de gashendel halen om opnieuw schroefdraad te tappen? Het gaat om dit blokje:

http://www.jmpbonderdelen.nl/citta/mechanisch/grepen-handle-39-s/gasschuifblok-gashandle-ciao-citta.html

Ik neem aan dat het wel kan, maar hoe!?

Lastpak
14-02-12, 11:31
dit moet wel kunnen, maar ik meende dat dit plastic was ofzo.
zie how to:
http://www.youtube.com/watch?v=oEpzH8iVvJI&feature=relmfu

Dennis120506
14-02-12, 15:01
ik heb het geprobeerd, maar je moet dus een grotere maat tappen.

het probleem is met 1 maat groter heb je niet voeldoende vlees om de schroef weer lekker vast te draaien, en bij 2 maten groter word de schroef alweer zo dik dat hij niet lekker in de geleider kan lopen.

Ik heb dus uiteindelijk zo'n nieuw blokje gekocht

Suppreme Smoke
14-02-12, 16:16
Hoe heb jij hem dan uit elkaar gekregen dan? Ben wel benieuwd.*D

DirkS2Citta
14-02-12, 22:08
Van welk metaal is het carter gemaakt?? ik dacht zelf gietijzer maar weet het niet zeker:O

Lastpak
14-02-12, 22:16
gegoten aluminium ;), als het gietijzer was waar onze blokjes best wel zwaar:P.

DirkS2Citta
14-02-12, 22:20
kan ik dat dan aluminium lassen??

Lastpak
14-02-12, 22:30
kan, maar is erg lastig en dit kun je beter niet zelf doen.
zoek een ervaren lasser en zelf dan schijnt het nog moeilijk te zijn.

DirkS2Citta
14-02-12, 23:10
ik probeer het wel even te hechten en dan met expoxy ofzo heb ik nog liggen in ieder geval bedankt!:D

Bram0vitz
15-02-12, 19:13
doe maar gewoon laten lassen, epoxy is mooi spul.
maar je weet niet hoe het gaat reageren bij hogere temperaturen en als er druk op staat

Lastpak
15-02-12, 19:30
mooiste is nog durafix, dit sluit echt mooi aan op het materiaal.
epoxy werkt niet, laat na een tijdje los.

Bram0vitz
15-02-12, 19:38
en voor de prijs is het ook nog wel te doen.
epoxy houdt meer van plastic en zo

Dr.Phail
19-02-12, 10:26
joo wat voor schroefje gaat er in de paco 1313 stationair schroef??
ben hem kwijt geraakt volgens mij, zit geen schroef meer in?
is dit een speciale schroef ? of kan er ook een metaalschroef in die past?

Leovince
21-02-12, 13:12
Speciale schroef. Dezelfde schroef met veertje als een Dellorto carb

023citta
22-02-12, 18:35
Iemand ervaring met de Rode race bougie kabel/dop van NGK?

Bram0vitz
22-02-12, 19:36
zeebodemfm heeft die volgens mij

Lastpak
22-02-12, 19:39
stelt eigenlijk niks voor, hij is ontstoord en wordt daardoor niet aangetast door andere golven of frequenties.
mijn pa vertelde me eens dat ze vroeger bijvoorbeeld radio's hadden die een bepaalde frequentie hadden en dat zou je vonk kunnen storen(onregelmatige vonk) als je erbij in de buurt zou zijn:P.

zal wel heel ver gezocht zijn allemaal, dus gewoon weer een stukje marketing dit ;).

023citta
22-02-12, 20:43
Hmm dan maar niet me tel bij me cil kop bewaren :P
Dus in principe is het overbodig als een BR8HS bougie hebt want die zijn ook "onstoord" toch?

Lastpak
22-02-12, 20:49
zo'n race bougie? ja klopt, er zijn ook ontstoorde bougie's.
heb er zelf ook eentje, dan staat er een blauwe R op.

het zal icm die race kabel en dop waarschijnlijk een super combo moeten voorstellen.

Erwin P
23-02-12, 18:46
Heeft iemand misschien voor mij een digitale versie van een werkplaatsthandboek van een citta?
Of een link oid naar een exploded view van een citta?

Lastpak
23-02-12, 18:57
dan kun je het beste hier naar kijken:
http://www.easyparts.nl/choosedrawings/4/62/-/0-968-1-m415-s62/Originele_Onderdelen_Gilera_Citta.html
maar onze blokjes zijn eigenlijk behoorlijk simpel.
als je er vragen over hebt, stel ze maar! :).

Erwin P
23-02-12, 19:00
ja oke, maar t is op m'n werk en m'n baas verwacht dat ik t meteen goed doe eigenlijk...

023citta
23-02-12, 19:03
Hmm je was me net voor joost :P

023citta
23-02-12, 20:24
Ola

Ik heb nu een proma demper op me technigas pijp, maar is het zo dat een demper van een Leo minder lawaai maakt?

Zo ja kan ik dan net als bij me proma demper een stukje uit het pijpje slijpen zodat ik hem zonder dat rubbertje maar d.m.v een slangenklem kan bevestigen?

Lastpak
23-02-12, 22:27
leo demper is wel wat stiller ja.
je kan er inderdaad een stukje inslijpen en dan een slangenklem erom heen.
je kan ook gewoon de demper monteren met het rubbertje en 2 slangenklemmen.

Lieszje
24-02-12, 20:33
Heeft iemand enig idee wat ik voor een proma cc kan vragen?
Ik heb de uitlaat helemaal geschuurd en mooi glimmend gekregen, heb er ook nog een bus hittebestendige lak bij.
Ik kan het geld goed gebruiken dus vroeg me af of mijn proma nog wat opleverd :P

Lastpak
24-02-12, 21:51
een nette proma is 40 euro wel waard.

Bram0vitz
24-02-12, 23:02
maakt het nog verschil als het een proma of technigas is denk het wel toch?

Lastpak
24-02-12, 23:50
qua prestaie, nee. qua waarde, zeker.

Lieszje
25-02-12, 08:59
Het is trouwens de echte proma.
Heb de orginele demper er ook nog aan, die ziet er iets minder uit.

AFCA
25-02-12, 17:25
Heb je foto's/verkoop topic? ik ben wel ge´nteresseerd :P

Lieszje
26-02-12, 12:06
Deze week maak ik waarschijnlijk een verkooptopic :)
Dan stuur ik hem wel naar je door!

AFCA
29-02-12, 17:02
Is het mogelijk om een zij standaard te monteren op een si brug met kick blok?

Lastpak
29-02-12, 17:21
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQHOIAZT-D.jpg
ja dus.

AFCA
29-02-12, 17:23
Hoe heb je dat dan zitten? want als je hem aan je trapper as maakt dan draait ie toch mee als je hem aan kikt?

Lastpak
29-02-12, 17:42
nope, je schuift hem over de as en je zet hem vast met een lange bout.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GDAL8ZYU-D.jpg
je ziet de bout onder de as zitten, klein gaatje boor je in je brug en zo zet je hem vast:).

Bram0vitz
29-02-12, 17:52
die joost heeft ook overal een foto van he?

Lastpak
29-02-12, 18:14
haha:P
ik heb gewoon heel veel foto's van mijn citta, een stuk of 500.
dan zit er altijd wel een bij voor dit soort situaties:9.
voor de ge´nteresseerden:
http://www.mijnalbum.nl/Album=TM33R7OO

AFCA
29-02-12, 18:51
aahzo, thanks Joost :P

Maare nog wat, heb net nieuwe remkabels enzo er op gezet alleen als ik nu rem rijd me citta net zo hard door als zonder remmen..? :P
En vooral die achter rem is raar te monteren moet je met het draad gewoon om die haak een knoop leggen ofzo?

Lastpak
29-02-12, 18:58
heb je de kabels al afgesteld?

wat betreft de achterrem, mijn fotoalbum bied weer uitkomst :D:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVNMUX6D-D.jpg
achter leg je de kabel in een lus zodat hij in de rembevesteging valt.
daarna leg je hem achter de haak en zet je hem strak.

Bram0vitz
29-02-12, 19:20
die honda ss50 met k0 tank is ook mooi!
Edit,Edit,Edit,Edit!!!

AFCA
29-02-12, 19:33
wat bedoel je precies met kabels afstellen?

En bij mijn voor rem zat zon moertje met een klein gaatje waar je het ijzerdraad van de kabel door heen kan halen en dan de moer dicht kan draaien zodat de kabel vast zit..

Bij mijn achter rem zit niks alleen een kale haak, volgens mij mis ik daar wat :P

Lastpak
29-02-12, 19:35
die zundapp is ook mooi!

zundapp?! hoe durf je:P
gevaarlijke uitspraak:O

dat is een honda ss50 met k0 tank.
die is niet van mij, maar van de vriend van mijn moeder.
leuke brommers(lol) zijn dat. daar is hij met 3kleps kop en 28mm keihin + een mooie takegawa uitlaat.

@martin, gewoon afstellen. zodat ze strak staan en niet slap.
bij je hendels kun je dat doen, wat jij als achterrem bevestiging hebt kan ook.
http://www.jmpbonderdelen.nl/kabelbevest-achterrem-citta.html
hier zie je trouwens de normale manier, dan leg je de kabel in een lus in dat houdertje.

AFCA
29-02-12, 19:53
ik heb helemaal niks om te bevestiging bij men achter rem.. :P, maar ff zon ding bestellen dan.
Want die kabel bevestiging die je liet van jmpb is bij mij kwijt geloof ik.. :P

Bram0vitz
29-02-12, 19:54
Sorry :( ik heb niet voor niks een bril dus

maar zundappjes blijven mooi :P
zo ff post gefixt :D

AFCA
01-03-12, 17:33
Yo, ik heb net een ander stuur gemonteerd met originele gas hendel en remmen etc..
Alleen als ik nu gas geeft gaat die niet automatisch terug? hoort dit zo bij die originele dingen, want ik had eerst gewoon snel gas.. :P
En als ik de gas hendel draai heb ik eerst ook een dood stuk van ongeveer een kwart slag, verder draait ie wel gewoon soepel en blijft de kabel ook niet vast zitten.

DirkS2Citta
04-03-12, 21:38
jongens probleem me achter rem werkt niet! dus klok eruit en toen ik hem eruit hat en me klok uit het wiel alles ontvetten en toen in het wiel gezet zonder dat hij in de citta zat remde hij toen ik hem erin zette niet meer ! wat te doen??

gr dirk

citta-65
07-03-12, 18:45
Hallo, ik wil mij carburateur eventueel zelf opboren van 7 naar 13 alleen als je door het luchttoevoergat kijkt dan zit daar het buisje met het gat waar de benzine doorheenkomt. En nu is mijn vraag is het mogelijk om die eruit te halen, want ik denk dat ze die op een of andere manier der in hebben geperst want er zit geen gleufje in? Iemand hier misschein ervaring mee gehad?

Lastpak
07-03-12, 20:10
ja die kan eruit, maar ga niet in je carb boren.
dat is gewoon geen slim plan, het komt er nooit goed uit te zien en kan verstorend zijn voor de doorstroom.
oftewel een andere carb halen.

citta-65
07-03-12, 20:28
Oke, dan wordt het dan toch maar een nieuwe kopen

023citta
07-03-12, 20:58
Avond allemaal, ff een vraagje: ik ga zo tanken maar kan ik ook bijvoorbeeld 5 liter tanken en dan een halve liter gewone benzine er in gooien?

Bram0vitz
07-03-12, 21:30
dat zal ik niet doen, hoe bedoel je 5 liter tanken?
citta tank was toch maar 4 liter???

Lastpak
07-03-12, 21:52
als je dat doet is de verhouding olie tot benzine niet meer goed en rijdt je alles kapot:).
niet doen dus:P.

023citta
08-03-12, 07:35
@ Bram0vitz 5 liter was als voor beeld ;)

@ Lastpak thnx, was ook meer een vraag uit nieuwsgierigheid.

023citta
14-03-12, 18:38
Avond,

Heb een uitlaat probleem:
Ik heb de proma replica pijp met originele proma demper.

Maar nu heb ik het probleem dat er prut tussen me pijp en de demper weg komt en hierdoor knalt me demper er regelmatig af.

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Grtz Mike

Lastpak
14-03-12, 20:06
demper met een fatsoenlijk klem vast zetten of een beugel om de demper zetten die je bevestigd aan de achterbrug.
net zoals een leo krul.

023citta
14-03-12, 20:55
Wat versta je onder fatsoenlijke klem? een kleinere maat uitlaat klem ?

Lastpak
14-03-12, 21:18
ja gewoon een stevige klem die de demper strak op de uitlaat vast houdt.
ik heb bijvoorbeeld ook een dikke klem om mijn proma demper goed vast te houden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISAQK4NG-D.jpg

023citta
14-03-12, 21:20
Ok thnx, dan maar ff kijken bij gamma voor een goede klem

Lastpak
14-03-12, 21:24
meet dan wel even de buitendiameter op van je demper die je op de uitlaat schuift, straks koop je een te kleine/grote klem:9.

023citta
14-03-12, 21:41
Goede tip, zou het bijna vergeten :P

Leovince
22-03-12, 09:12
Ik heb hier nu 2 elec blokken liggen voor mijn citta, met allebei zeer weinig kracht onderin en niet stationair willen lopen. Ik verwacht geen valse lucht omdat ik hem gewoon goed in elkaar steek. Wat kan dit allemaal nog meer zijn? Het enige wat ik nog kan bedenken is een versleten zuiger? of is dat hier geen symptoom van?

nielson
30-03-12, 21:08
hoe maak je die voetsteuntjes vast ? ik weet dat je een draad eind ofzo door het midden moet steken maar welke moet ik dan hebben op jmpb ?

Bram0vitz
30-03-12, 21:18
ik heb deze:http://www.jmpbonderdelen.nl/citta/framedelen/diverse-framedelen/voetstepset-x-treme-citta-ciao.htmlhttp://

is gewoon simpel een imbusje, je kunt hem wel ff met locktide vastzetten voor de zekerheid

nielson
30-03-12, 21:20
ja dat bedoel ik niet, ik heb ook steuntjes maar niks om ze op het frame vast te zetten

portlock
06-04-12, 15:08
Moet je een trapas in je subframe doen, daar kan je de stepjes op zetten.

nielson
21-04-12, 23:39
Ff een vraagje waar kan je een nieuwe vlotternaald bestellen ? , op de site van jmpb staat er wel 1 maar er staat bij product informatie : Voor Dellorto SHA Carburateur 13 MM , dus misschien past die niet in de mijne omdat ik een dellorto 10/7 heb.

Citta Tuning Nitro
22-04-12, 10:17
ey man

past zeker wel, had ik ook toen ik mijn citta kocht had hij ook geen naald.
Had een 10/7 carb en past goed en ik rijd er zonder problemen mee;-)

nielson
22-04-12, 10:46
oke goed dat ik het weet dan ga ik er eentje bestellen

thanks mvg

brio777
25-04-12, 16:09
Kan een DR Cilinder 43MM Vespa P10 , das neem ik aan een dr evo 70? kan deze op een standaard blokje ?

Bram0vitz
25-04-12, 16:29
dat kan, mits je de poorten maakt, 13mm inlaat hebt en je krukas daar op aangepast hebt.
hier is een linkje met desbetreffende gegevens:
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=187


Dit is niet nodig mits je het maximale uit de cilinder wilt halen.
Aangepast na herzien van Lastpaks post

Lastpak
25-04-12, 17:07
bram, dat hoeft echt allemaal niet?
je kan op een std blok zo een dr zetten. past er prima in en je hoeft niks aan te passen.
wil je de boosters en spoelpoorten beter benutten is het inderdaad aan te raden de poorten door te trekken in je carter.
mocht je dit extra voeding willen geven is het uitboren en vijlen van je inlaat zeker aan te raden, je krukas erop aanpassen natuurlijk. ook.

als je dat allemaal doet heb je optimale voeding en meer boost + een veel hogere top.
maar dit hoeft dus zeker niet, je kan hem er ook gewoon zo op zetten. dan heb je meer carterdruk en krijg je ook behoorlijk wat koppel. maar wel een lagere top.

schaduw
25-04-12, 17:09
zou gewoon moeten passen

Bram0vitz
25-04-12, 19:06
ik ging er vanuit dat hij het maximale er uit wou halen.
en zag een tijd geleden dit op V-C dus dacht post dat fftjes

brio777
25-04-12, 19:09
ja idd uitveilen is altijd beter , maar vroeg me af of deze cilinder zonder aanpassingen gewoon erop gezet kan worden en ook wel een duidelijk verschil zal hebben ipv een std cillinder.

AFCA
09-05-12, 20:51
Is dit velg lint? en kan ik dat rond om me citta velgen plakken? :P

http://www.jmpbonderdelen.nl/wielbies-rood-5mm-6mtr.html

Lastpak
09-05-12, 21:06
nee dat hang je in een kerstboom. die beschrijving klopt niet :9.

AFCA
09-05-12, 21:09
Ooh ok.. dan wacht ik wel tot kerst en haal het uit de boom bespaart me wat centjes..

Lastpak
09-05-12, 21:09
kan ook :P.

AFCA
09-05-12, 21:18
Is dat spul eigenlijk een beetje makkelijk aan te brengen?

Lastpak
09-05-12, 22:05
als het goed is krijg je er een aplicator bij waarmee je de rand van de velg volgt. dat zou niet moeilijk moeten zijn.

AFCA
10-05-12, 16:39
Aight thanks :P

Wat is trouwens beter voor mijn achterklok?
Want ik ik zit te denken om vloeibare pakking er tussen te smeren, want het is nu al de 3e keer dat die gaat lekken met net een nieuwe pakking er tussen..

Lastpak
10-05-12, 18:02
gek genoeg is dat erg vaak, die pakkingsrand is erg dun.
je zou hem kunnen proberen te vlakken, net als bij een cilinderkop.

AFCA
10-05-12, 18:12
Bedoel je dat ze erg vaak lekker of? :P

En wat bedoel je precies met vlakken?

Lastpak
10-05-12, 18:45
ja ze lekken vaak. vlakken is dat je de pakkingsrand over een vel schuurpapier heen schuurt, dan maak je het pakkingsvlak weer als nieuw.
uiteraard maar een minimale hoeveelheid eraf halen. google anders even.

AFCA
10-05-12, 19:22
Ja was al even aan het googelen geweest, bedankt voor de tip :D

Dat die nu iets lekt maakt me niet zo heel veel uit, maar straks wel op me nieuw gespoten velgjes :P

023citta
11-05-12, 20:21
Ik heb een vraagje MBT de sproeier:

Ik rij nu op 68, maar als ik bij het stoplicht sta en weg rijd stotterd hij soms onderin.
Dit is hooguit 1,2 sec.

Moet ik dan een sproeier hoger?

Heb trouwens geen valse lucht
En heb voor me filter een spons op maat geknipt, misschien te weinig zuurstof?

Lastpak
11-05-12, 22:24
dat is eerder je stationair schroef, even pielen dus.
die spons kun je wel beter vervangen voor een echt filter, met een spons is het lastiger afstellen.
maar dit moet eigenlijk wel je stationair schroef zijn.

023citta
11-05-12, 22:34
Ok thnx

Morgen het orginele filter maar ff schoonmaken.

023citta
16-05-12, 08:59
Mogge,

Ik zit met het volgende:

Me citta trilt heel erg op top... Snaar staat goed. krukas zit goed in het blok. Ik rij nu met poelie 70 en citty power.
Ook als ik op top rijd lijkt me blokje te "wobbelen" qua geluid, kan dit aan de citty power liggen?

Grtz Mike

AFCA
29-05-12, 19:12
Vraagje

Hoe kan je die achterwiel moer goed vast zetten? Deze: http://www.jmpbonderdelen.nl/citta/mechanisch/cardandelen/achterwielmoer-citta.html

Als ik hem vast draai met de waterpomp tang blokeert mijn achterwiel een beetje..
Als ik hem handvast draai is het gevolg dat hij er af vliegt onder het rijden, wat dus gister is gebeurt en ik hem nu kwijt ben.. :P

Bram0vitz
29-05-12, 19:38
zit je wiellager goed?
neem aan van wel, maar zo erg moeilijk zo het toch niet moeten zijn?
ander lading locktide rood er tussen :P

edit:

sommige assen hebben engels schroefdraad
daar is andere moer voor nodig dacht ik

Sjimmie
29-05-12, 21:36
zit je wiellager goed?
neem aan van wel, maar zo erg moeilijk zo het toch niet moeten zijn?
ander lading locktide rood er tussen :P

edit:

sommige assen hebben engels schroefdraad
daar is andere moer voor nodig dacht ik

Loctite rood? Neem aan dat je 542 bedoelt? Dit is meer voornamelijk voor hydraulische afdichting. Voor deze schroefdraad kun je het beter loctite 243 gebruiken, voorkomt het trillen en is wel nog los te krijgen wanneer het moet.

Bram0vitz
29-05-12, 22:14
ik had juist rood/542 gekozen omdat hij dan iedergeval goed vast blijft zitten xD

Citta Tuning Nitro
22-06-12, 21:04
ik draai hem altijd met een bahco vast.

Bram0vitz
22-06-12, 23:51
of heel goed in de bankschroef.
desnoods met 2 man ;)

niekie
27-06-12, 17:48
Als ik een leovince wil monteren moet ik dan sowieso mijn midden standaard los halen? En hoe haal ik deze los?

Bram0vitz
27-06-12, 17:59
welke leovince? krul?

Lastpak
27-06-12, 17:59
nee hoeft niet!
kijk maar:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NODBCIWY-D.jpg

niekie
27-06-12, 18:21
krul inderdaad.

maar hij moet daar toch vast gemaakt worden bij het midden standaard?