PDA

Bekijk Volledige Versie : welke cilinder



kkdamion
16-03-09, 22:14
ik wil een andere cilinder kopen waarmee mijn citta sneller optrekt en sneller rijdt
maar ook weer niet te snel 60 a 65 is ongeveer wel genoeg maar er is veel keuze maar welke is de beste moet wel van goeie kwaliteit zijn voor een redelijke prijs

LiLDeViL
16-03-09, 22:16
70DR, harde snelle betrouwbare cilinder, voor een goede prijs.
en ik denk dat iedereen daarmee akkoord zal gaan ;)

-alex_m-
16-03-09, 22:52
65 DR om bovengenoemde reden ;) ik heb er ook 1 die ik flink mishandel maar hij blijft goed rijden.

DennisTol
17-03-09, 13:24
ik heb hem net een week binne, maar ik kreeg een gebroken zuigerveer mee? zo ken ik JMPB niet
ik kreeg wel meteen een nieuwe set toegestuurd, gratish.:D

goedguus
17-03-09, 13:31
waarschijnlijk onderweg kapot gegaan dus heel netjes van hun dat ze toch nog 1 na sturen ;)

kkdamion
17-03-09, 14:01
als ik deze neem de 65dr http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=599
kan ik daar mijn oude standaard cilinderkop op doen

en wat betekent dit wat er bij staat

Let op, tuningsonderdelen.
Niet voor straatgebruik, enkel voor Circuitgebruik!

Quest
17-03-09, 14:20
als ik deze neem de 65dr http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=599
kan ik daar mijn oude standaard cilinderkop op doen

en wat betekent dit wat er bij staat

Let op, tuningsonderdelen.
Niet voor straatgebruik, enkel voor Circuitgebruik!

ja je kan gewoon een standaard cilinder kop gebruiken..

die waarschuwing staat erbij omdat het door de wet verboden is met meer dan 50cc op een citta over straat te gaan..

st3yn
17-03-09, 14:36
Als je met je citta 45 km/h gaat door middel van een andere poelie + uitlaat ben je ook al lang in overtreding. Maar het is natuurlijk slechts een formele waarschuwing die JMPB moet geven, zij weten ook donders goed dat iedereen er mee over straat crosst ;)

kkdamion
17-03-09, 14:45
70DR, harde snelle betrouwbare cilinder, voor een goede prijs.
en ik denk dat iedereen daarmee akkoord zal gaan ;)


ik kan nergens een 70dr vinden voor citta

goedguus
17-03-09, 15:01
65/70/43mm maakt niet uit tis gewoon deze http://www.jmpb.nl/store/index.php?a...&productId=599

st3yn
17-03-09, 15:06
OfficiŽle naam: 43mm DR Evolution (Pen 10, gietijzeren cilinder)

Het werkelijk aantal cc is 62,41 maar voor het gemak wordt dit vaak 65cc. Maar ik snap niet echt waarom hij 70 DR genoemd word..
De 46mm Polini cilinder wordt bijvoorbeeld 80cc genoemd, maar is slechts 71,43cc!

LiLDeViL
17-03-09, 17:47
idd.. hij word vaak als straattaal '70cc' genoemt, maar in werkelijkheid zijn de meeste '70cc' cilinders, maar 65cc. het gaat om de boring, 43mm.. ;)

kkdamion
18-03-09, 09:05
ik heb een standaard krukas is dat pen 10 of 12

tolleburker
18-03-09, 09:24
pen 10 heb je

akpolfein
18-03-09, 11:44
???
hoe verwijder je een bericht?

kkdamion
18-03-09, 12:52
ik ken een italkit 70cc voor de zelfde prijs krijgen als de dr allebij nieuw
de italkit bij mijn lokale brommerboer en de dr bij jmpb
mijn vraag is welke is beter mijn brommerboer zegt de italkit
die normaal 119euri kost maar nu in de aanbieding (komt bij creco vandaan)

Bullit
18-03-09, 15:59
ik ken een italkit 70cc voor de zelfde prijs krijgen als de dr allebij nieuw
de italkit bij mijn lokale brommerboer en de dr bij jmpb
mijn vraag is welke is beter mijn brommerboer zegt de italkit
die normaal 119euri kost maar nu in de aanbieding (komt bij creco vandaan)

Italkit is crap, troep, rotzooi. Koop liever 'n DR of een alfaerre w-poorter....

sander071289
18-03-09, 23:04
italkit die normaal 119 euro kost? wat een oplichter
zie dit!: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1556

dit is de 60cc italkit, word hier dmp genoemd.
er bestaat geen 70 italkit zover ik weet dus je brommerboer bedoeld deze.

neem gewoon de 65cc dr!

kkdamion
19-03-09, 08:21
oke mijn besluit is genomen het wordt de DR, het is ook niet de eerste keer dat hij het fout heeft.
bedankt jongens

Kilian[NL]
19-03-09, 18:05
65DD is top cilindertje is lekker hoogtoerig en gaat lekker hard zeker een aanrader

kkdamion
19-03-09, 18:47
wat is het verschil tussen de Alfaerre w-poort en de DR allebij 43mm

Bullit
19-03-09, 19:10
wat is het verschil tussen de Alfaerre w-poort en de DR allebij 43mm

Heb helaas niet zoveel met mijn alfaerre w-poorter kunnen rijden (uitlaatpoort brak af, lag trouwens Niet aan de cilinder, hetzelfde gebeurde met mijn polini, kwam door mijn uitlaat, tecno reverse, die at uitlaatporten.)

Maar mijn ervaring tot dusverre was dat ie zeer lekker trok en de topsnelheid was wel goed. :flower:
Vond hem persoonlijk beter dan mijn broer zijn DR.
Maar goed, dat moet je afgaan op 'n week rij-ervaring van mij met die cilinder, durf niet met zekerheid te zeggen dat hij beter is dan 'n DR.

Douwe3
26-03-09, 18:04
als ik deze neem de 65dr http://www.jmpb.nl/store/index.php?a...&productId=599
kan ik daar mijn oude standaard cilinderkop op doen

en wat betekent dit wat er bij staat

Let op, tuningsonderdelen.
Niet voor straatgebruik, enkel voor Circuitgebruik!

Die is voor een vespa p10. past dat ook gewoon op een citta?

jeffrey citta
31-03-09, 21:03
dus ik ken op mijn standaar blok zo'n 65 dr op doe ken ik met mijn oude cilinderkop gebruiken?? dat past tog niet

kkdamion
31-03-09, 21:28
@ douwe3
tunings onderdelen betekend dat je er niet mee op straat mag rijden
omdat het verboden is om je citta op te voeren je kan er gewoon mee op straat rijden hoor

@ jeffrey citta

je standaard kop kan gewoon op een 65DR heb ik ook denk wel meer mensen hier die dat hebben het verschil zit em in de omvang van je boring in je kop dat is maar 2mm rondom daar merk je niets van je zuiger gaat ook niet kapot daardoor want hij raakt hem niet eens


gewoon goed lezen het staat al vermeld in dit topic

jeffrey citta
02-04-09, 17:31
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=599

hier zit tog wel een 22mm uitlaatmond op tog????

kkdamion
02-04-09, 18:24
ja bij mij wel

richard
02-04-09, 18:54
ja, ze hadden hem wel wat groter mogen maken, dit is echt belachelijk klein.
maar zo past je uitlaat er wel op ;)

kkdamion
02-04-09, 18:56
hoezo dan?

richard
02-04-09, 20:56
de richtlijnen voor 60cc zijn rond de 25mm binnendiameter uitlaatpoort dus..
maar zoiezo zit de uitlaatpoort niet echt op een slimme plek, want hij loopt vlak langs een tapeind dus vergroten is ook lastig, of je moet een deps hebben.