PDA

Bekijk Volledige Versie : monteren

DennisTol
25-11-08, 15:35
hee
ik heb een bestelling gedaan bij jmpb

mijn vragen:
-ik heb ook nieuwe remgrepen gekocht, maar mijn kabelstelbout is afgebroken, en nu zit het schroefdraad + kabel nog in dat stuk waar je remgreep aan vast zit en weetniet hoe ik die er uit krijg. hij moet er wel uit om zo de kabel te vervangen.

-ook wil ik weten of het moglijk is de carburateur te verwisselen zonder het blok eronder vandaan te halen, en dan ook hoe ik hem verwissel en waar ik op meot letten.

-mijn gaskabel blijft nu steeds hangen, ik kan hem wel gewoon met het handvat terug draaien, maar het is wel vervelend, word dit opgelost door een nieuwe kabel en nieuwe carb? of ligt het aan de gashendel?

-koppelingsring voorkomt schuren van koppeling tegen brug??

1. Vliegwielrubber Citta - €1.50
2. Voorremkabel Citta - €2.50
3. Remgreep Alu Citta - ( 2x 6,00 = )€12.00
4. Gaskabel Citta - €2.50
5. Koppeling Compleet Citta - €39.50
6. Achterremkabel Citta - €2.50
7. Gilera Sticker Kleur:Wit €1.50
8. Stuurschuim Zwart Citta - €4.00
9. Set Motorschermen Zwart Citta - €25.00
10. Voelermaat - €5.00
11. Zijschermboutveer Citta - €2.00
12. Koppakking STD Citta - €1.00
13. Tankdop met slot Citta - €6.50
14. Zijschermbout Kort Citta - €3.00
15. Zijschermbout Lang Citta - €3.00
16. Carburateur 13MM Citta Dellorto - €32.50
17. Sproeier Dellorto 5MM Sproeier Maat:62 €2.00
18. Koppelingsring Citta - €1.50

Totaal: €140.50

Rickie
25-11-08, 15:38
carb kan je gewoon wisselen ja. gewoon boutje losdraaien (sleutel 8), gashendel loshalen en benzinekraantje losmaken... dan kan hij eraf.
(dan moet je wel genoeg ruimte hebben om hem naar achteren te schuiven! moet je van tevoren ff kijken, maar normaal gesproken kan dit gewoon.

sincitta
25-11-08, 15:58
haal eerst je luchtfiltertje eraf, dan draai je die bout los ( maatje 8 inderdaad) dan pak je een hamer en een buisje, buisje op de carb en zachtjes eraf tikken ( als het niet lukt om hem eraf te halen met je handen)

DennisTol
26-11-08, 15:43
en de andere vragen??

komop jonges ff meer reacties

skib
26-11-08, 20:36
is je kabelstelbout echt afgebroken tot in de remhendel?
anders kan je proberen met een tang het stukje te pakken wat nog uitsteekt en dan draaien. En anders kan je de schroef losmaken van je hendel en dan even kijken of het anders kan.

En je gaskabel blijft hangen omdat hij dan binnen in de buitenkabel blijft hangen. Omdat er bijvoorbeeld een draadje los is gekomen en dus blijft hangen in je kabel. Als het goed is als je nieuwe kabel erop zet heb je er geen last meer van!

Stephan
26-11-08, 20:41
Gaskabel:
Ik heb ook een soort van cruise-control! :D Het is een beetje moeilijk uit te leggen! heb je wel eens je gashendel onderzocht? naja ik zal een poging wagen:

Het komt denk ik omdat bij je gashendel je gaskabel vast zit geschroefd, en er zit dan wat rest-draad aan de zijkant, als je dan gas geeft schuift het stukje waar je gaskabel aan vast zit naar recht.

Dan gaat dat rest stukje zeg maar "opkroppen" want het wordt in een hoekje geduwd daardoor blijft je gashendel steken!

Als je het niet snapt ( wat ik wel begrijp) moet je het zeggen!

Je kabelstelbout:
Je kan hem denk ik het best uitboren!

Koppelingsring:
Ja! die voorkomt het schuren!

Correct me if I'm wrong! :nico:

skib
26-11-08, 20:55
koppelingring weet ik niet hahaha :bonk3:
ik had het ook met me gashendel. Had me buitenkabel toen van me binnenste kabel gehaald. en zag toen dat er bij mij 1 kleindraadje was los gekomen en daardoor niet meer goed gleed door me buitendraad. Maar wat jij hebt kan ook ja, maar dan moet je het toch een stukje korter knippen of zie ik dat verkeerd? :X

Stephan
27-11-08, 16:24
koppelingring weet ik niet hahaha :bonk3:
ik had het ook met me gashendel. Had me buitenkabel toen van me binnenste kabel gehaald. en zag toen dat er bij mij 1 kleindraadje was los gekomen en daardoor niet meer goed gleed door me buitendraad. Maar wat jij hebt kan ook ja, maar dan moet je het toch een stukje korter knippen of zie ik dat verkeerd? :X

Ja dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn!
Succes er mee

Bullit
27-11-08, 17:18
hee
ik heb een bestelling gedaan bij jmpb

mijn vragen:
-ik heb ook nieuwe remgrepen gekocht, maar mijn kabelstelbout is afgebroken, en nu zit het schroefdraad + kabel nog in dat stuk waar je remgreep aan vast zit en weetniet hoe ik die er uit krijg. hij moet er wel uit om zo de kabel te vervangen.

Lukt het om met een tangetje de boel los te krijgen? Moet je natuurlijk wel goed veel kracht zetten..

-ook wil ik weten of het moglijk is de carburateur te verwisselen zonder het blok eronder vandaan te halen, en dan ook hoe ik hem verwissel en waar ik op meot letten.
Ja kan, eventueel luchtfilter eraf halen, met steeksleutel 8 die bout los draaien en em dan eraf wringen.

-mijn gaskabel blijft nu steeds hangen, ik kan hem wel gewoon met het handvat terug draaien, maar het is wel vervelend, word dit opgelost door een nieuwe kabel en nieuwe carb? of ligt het aan de gashendel?
Kan aan de gashandel liggen, kan ook aan je carb liggen, zit je gaskabel niet mega strak om dat hendeltje bij je carburateur?

-koppelingsring voorkomt schuren van koppeling tegen brug??
Ja, en de kant met de grootste diameter moet tegen het blok liggen en de kant met de kleinste diameter richting de koppeling.

1. Vliegwielrubber Citta - €1.50
2. Voorremkabel Citta - €2.50
3. Remgreep Alu Citta - ( 2x 6,00 = )€12.00
4. Gaskabel Citta - €2.50
5. Koppeling Compleet Citta - €39.50
6. Achterremkabel Citta - €2.50
7. Gilera Sticker Kleur:Wit €1.50
8. Stuurschuim Zwart Citta - €4.00
9. Set Motorschermen Zwart Citta - €25.00
10. Voelermaat - €5.00
11. Zijschermboutveer Citta - €2.00
12. Koppakking STD Citta - €1.00
13. Tankdop met slot Citta - €6.50
14. Zijschermbout Kort Citta - €3.00
15. Zijschermbout Lang Citta - €3.00
16. Carburateur 13MM Citta Dellorto - €32.50
17. Sproeier Dellorto 5MM Sproeier Maat:62 €2.00
18. Koppelingsring Citta - €1.50

Totaal: €140.50

DennisTol
27-11-08, 21:00
top jongens hier heb ik wat aan:D

@Stephan,
cruise control:P dat is PRECIES de goeie benaming ervoor
maar ik heb nu nieuwe carb + nieuwe gaskabel dus dat komt wel goed haha

@Bullit
bedankt

@ allemaal
kabelstelbout zit er helemaal in jah, maar ik heb dus maar één mogelijkheid? uitboren? want er zit ook nog schroefdraag op

justme
28-11-08, 09:07
Wat je ook nog kunt proberen met die kabelstelbout is er een schroef aan vast te lijmen/solderen en dan de schroef te draaien zodat de stelbout meekomt.... Pas alleen op dat je als je lijmt hem niet juist nog vaster lijmt en met solderen dat je plastic niet smelt....

DennisTol
02-12-08, 09:55
goed idee:)

Wausie
02-12-08, 10:37
Heb het probleem met de kabelstelbout ook eens gehad maar als het goed is dan is de bout niet compleet rond maar zit er ook een gleufje in. Daardoor kun je namelijk de kabel erin en uit halen zonder die bout te hoeven los halen. Je kan eventueel proberen om met een klein schroevendraaiertje hierin te tikken zodat hij de juiste kant opdraait en euit komt. Het begin is het lastigst maar als je dat eenmaal hebt kom je er wel...

Verschillende mensen menen hier zeker te weten waardoor jou cruise-control word veroorzaakt maar volgens mij is dat niet op afstand goed in te schatten. Volgens mij zijn er 3 mogelijke oorzaken.

1. Het vet bij je gashendel is weg waardoor de gashendel niet soepel meer loopt en hij daardoor dus op dezelfde stand blijft staan.
2. De carburateur is van een slecht merk waardoor de gashendel op zijn hoogste punt blijft staan. Vooral bij Pacco en Spaco carbs heb je dat.
3. Je hebt de binnenkabel niet ingesmeerd met vet waardoor deze nu stroef loopt.
4. Er zit een draadje los die langs de buitenkabel loopt.

Gaskabel die na de gasnippel komt en uit elkaar is kan volgens mij niet het probleem veroorzaken...

DennisTol
02-12-08, 13:44
Heb het probleem met de kabelstelbout ook eens gehad maar als het goed is dan is de bout niet compleet rond maar zit er ook een gleufje in. Daardoor kun je namelijk de kabel erin en uit halen zonder die bout te hoeven los halen. Je kan eventueel proberen om met een klein schroevendraaiertje hierin te tikken zodat hij de juiste kant opdraait en euit komt. Het begin is het lastigst maar als je dat eenmaal hebt kom je er wel...

Verschillende mensen menen hier zeker te weten waardoor jou cruise-control word veroorzaakt maar volgens mij is dat niet op afstand goed in te schatten. Volgens mij zijn er 3 mogelijke oorzaken.

1. Het vet bij je gashendel is weg waardoor de gashendel niet soepel meer loopt en hij daardoor dus op dezelfde stand blijft staan.
nej, dit heb ik al gecheckt
2. De carburateur is van een slecht merk waardoor de gashendel op zijn hoogste punt blijft staan. Vooral bij Pacco en Spaco carbs heb je dat.
heb een dell 'orto
3. Je hebt de binnenkabel niet ingesmeerd met vet waardoor deze nu stroef loopt.
heb ik niet gedaan nej. maar ik heb al een nieuwe kabel + carb. dus komt goed4. Er zit een draadje los die langs de buitenkabel loopt.
vind ik het meest mogelijk

.kja;sdfkjl.jdfa